Vítejte na stránkách "cestovní kanceláře s ručením omezeným"
Hledat
Navigace: Pařeztour > Zápisky z akcí > Brigáda Heda 2007

Brigáda Heda 2007

Brigáda Heda 9.-11.11.2007

Byla nebyla jedna salesiánská chaloupka zvaná Heda I. Tato chaloupka sloužila už za komanča jako základna táborům, které salesiáni pořádali, dále k duchovním cvičením a rekreacím křesťanských rodin. I webmaster tady pobýval na táborech coby ministrantík, později jako sympatizant boršických Sluníček. A protože mu toto půvabné místo poblíž Lužné u Vsetína učarovalo, stal se občasným údržbářem této chaloupky.

A protože pro takovou brigádu je třeba jednak nadšení a hlavně ochotných rukou, rozhodil webmaster sítě po kamarádech a samozřejmě i kamarádkách. Dopadlo to tak, že dne 9.11. jsme se po pro některé úmorném cestování sešli s sestavě Maruška, Ida, Kajka (tu mnozí neznáte), Tom Síbřík. Colins a webmaster. Setkání to bylo veselé a taky jsme jej zapili svařákem a za škraň jsme hodili nějakou tu buchtu, kterou měli holky za úkol hlavně přivézt. Jestli ji i pekli jsem nezkoumal.... Colins se vytasil noťasem a bedničkami, takže nás po celou dobu pobytu bavil jak audiálně, tak vizuálně. Hitem byl seriál dr.Haus. Webmaster naučil zbytek party hru Macháček.

Večer to byl veselý, ale protože nás čekala těžce pracovní sobota, šli jsme poměrně brzo spát. Sobotní ráno bylo chladné a pošmourné. Po makrelové pomazánce a jednom dílu Hause se vrháme do práce. Mužská část uklízí okolí chaty. Je třeba hlavně vyčistit rýny, shrabat a odvézt suché listí, který by mohlo ucpat odtokové kanálky kolem chaty a zařídit tak její vyplavení při oblevě. Do toho nám začíná celkem slušně sněžit, tak kvaltujme, aby jsme byli co nejdřív u vyhřátých kamen.

Holkám a jejich pracovnímu výkonu patří můj nehynoucí obdiv a dík. Jejich úkolem bylo umytí všech oken, dále debordelizace strašidelného kredence v kuchyni a vytřídění poškozeného nádobí.
Pak dáváme oběd – česnečku, lečo s klobásou + jeden díl dr.Hause. Po krátké siestě dokončujeme úkoly. Holky stěhují ze stodoly knížky a kluci renovují skříň. Dívají se přitom, jak holky nosí ze stodoly bedny s knížkami a sněží jim za krk, hlavně nakřapnuté Marušce. Prostě super zábava. V podvečer nás navštívil Petr Chovanec, kněz, salesián a dramaturg ČT v jedné osobě aby nás povzbudil a zapěl chválu na naše snažení.

S prací končíme skoro za tmy a Maruška s Idou jsou na chvilku ven, aby konečně zjistili, kde že se to vlastně nachází. Ale pro Pařeztour to není zas tak neznámá oblast. Při touru Vizovické vrchy 2006 jsme navštívili Pulčinské skály, které leží vzdušnou čarou asi 4 km od Hedy. Po neúspěšném pokusu holek o stavbu sněhuláka propuká volná zábava. Během ní dává webmaster Marušce hodinu vaření. Probírá se guláš. Hrajeme člověče nezlob se, Macháčka a hru na nemocné zvíře, kterou vám musí popsat Maruška. Guláš se poved, Macháček nás bavil, víno šmakovalo, když tu, kdo by to řekl, navštívili nás Petra a Kuře Dvouleté. Přivezli s sebou buchtu, pizzu, tuším že nějakou flašku a zimu. Macháčka pochopili velmi rychle. Hrajeme ostrou verzi Macháčka. Přidávají se k nám Petra má NEHORÁZNÉ štěstí.

Paříme, popíjíme, pojídáme dobroty a čučíme na Hause. Postupně se vytrácíme do spacáků. I webmaster toho má plné kecky a vyhazuje silnou trojku na chodbu. Neustále hrají Machuldu a velmi ochotně se trestají.....

Je nedělní ráno, sváteční den. Webmaster je vzbuzen Petrou a Kuřetem, kteří snídají a odjíždí, prý do Valmezu. V 9:00 je probuzen zbytek posádky, někteří spali pouhých 3,5 hodiny. Dáváme snídaní o čtyřech chodech a v 10:00 odvážně vyrážíme autama do nedalekého Lidečka na mši. Před kostelem dáváme koulovačku. V kostele je plno a příjemně teplo. Děcek jak much, 2 scholy najednou.... Inu valašsko. Po mši se zastavujeme u motorestu a jdeme na čertovy kameny,. kolem kterých vedl i loňský pařeztour. Začíná dost sněžit....

Sněží a fouká pořád víc. Neřekli by jste, že ještě není ani půlka listopadu. Sbíháme ze skal a jdeme do motorestu na čaj. Dívat se na skály a letící sníh skrz okno je příjemné. Obsluhu v motorestu počasí taky zmátlo. Padají jí z rukou věci, pění pivo, a Marušce, která si poručila Vídeň pohřbila lžičku pod čepici ze šlehačky. Ale byla sranda. Zahřátí a pobaveni prcháme z motorestu a jedem na chatu. I po sněhu vyjíždíme až k chatě. Ohříváme guláš, knedle a zbytek česnečky.

Dokončujeme poslední práci. Vyvážíme 7 pytlů betonu ze stodoly na chatu. Ten bude určen na jarní brigádu – opravu komína. pak už jen uklidit chatu, vypustit vodu z trubek a odjezd. Zamáčknul jsem slzu a rozloučil se s posádkou Colinsova auta. Bylo mi tu fajn. Udělali jsme kus práce a zažili kopec srandy. Děkuji všem brigádníkům za jejich ochotu a čas.

Odhrabáváme auta a kloužeme domů. Colins veze Marušku a Idu do Brna, ty pak čeká zajímavá cesta do Ústí a Síbřík s webmasterem vezou Kajku do Vsetína. Díky a příště na macháčkovanou!